Vad är För Mycket Vind För En Helikopter? Information

Vad är För Mycket Vind För En Helikopter?

V-NE är den hastighet med vilken varje helikopterkonfiguration kan flyga. När vinden rör sig mot en liknande hastighet som helikoptrarnas V-NE-hastighet, skulle det vara mycket utmanande att lyfta in i en drift, och den kunde inte flyga framåt, ärligt talat, att skicka iväg mot vilken bana som helst skulle bli farligt och fara skada helikoptern och dess invånare. Men hur mycket vind är för mycket för en helikopter?

Jag har känt till helikoptrar i Antarktis som flyger längs en bergskant under höjden av kantens högsta punkt. Helikoptern rusar upp när den rör sig mot kanten av kanten och går sedan runt kanten. Den överstiger helikopterns framåthastighet och markhastigheten blir negativ.

Jag har en lång påföljd med en annan klient. Det här är ett uppdrag att granska varelser som sannolikt kommer att kräva att jag flyger långsamt och lågt över olika landskap. Verkets första flygterminal ligger på 5 182,9 m. Därför blir hela projektet hög i tjocklek. Lyckligtvis är vi bara två redo, så ström bör inte vara ett stort problem.

Förutom om vinden blir en. På lördagen mätte temperaturen vändningar på 12 till 39 km/h och sprängningar upp till 37. Jag föreställde mig att jag skulle få en sprängning på 13 mph med medvind när jag flög i 40 till 60 klasar. Det var ingen vacker bild.

Jag skickade ett meddelande till klienten och föreslog att vi skulle flytta upp resan till nutid (måndag) eller före tisdag innan vinden tar fart. Jag fick reda på att han reste, så jag bestämde mig för att ringa honom senare under dagen.

När jag kollade det igen föregående kväll, hade vindarna i det utrymmet minskat avsevärt och sprängningarna var bara 25. Det var mer förnuftigt. Jag ringde klienten, lämnade ett meddelande på hans mobiltelefon och klargjorde situationen. Han gick med på att ändra datum och tid, men det verkade inte så allvarligt.

Mot dagens början är mätaren enligt följande för senare i flygregionen: Strålande, med en topp nära 72. Sydsydvästlig vind 7-16 km/h, ökar till mellan 15 och 29km/h. Vindar kan blåsa upp till 48 km/h. Det skulle vara synd om National Weather Service inte gjorde upp för att hitta några problem. Frågan är: Hur mycket vind är för mycket vind för att flyga?

Min Erfarenhet Av Vind

Även om jag definitivt älskade (ännu gillade) min viktiga flyglärare, fanns det två saker han skämde bort mig med i början av förberedelserna: Radioarbete. Det var konstigt att jag var hemsk på radion, med tanke på hur lätt jag kan låta munnen rinna runt folk. Han gjorde det till ett problem genom att hantera ett stort antal av mina radiosamtal.

Jag främjade en tidig vilja att hålla mig borta från radiokorrespondens med ATC genom att verkligen ändra kurs för att hålla mig borta från luftrummet. Denna fråga är nu över. Jag kommer att prata med vem som helst på radion.

Flyger i vinden. Om vindhastigheterna gick över 8 eller 16 km/h, släpp vår illustration. Det var inte för att han var rädd för vinden. Han hade 1 000 timmars flygtid. Jag tror att det berodde på att han var rädd för att låta mig flyga i vinden. Han kanske var stressad för att ha några problem. Det gjorde ingen skillnad.

Han gjorde mig rädd för vinden, vilket är galet när man tänker på att jag flyger en helikopter och kan lyfta eller landa i vinden var som helst. På grund av min underliggande förberedelse konfronterade jag luftiga flygdagar med alert. Många varningar.

Jag tillverkade alla mina flygtider i mitt flygplan på privat- och affärsflyg. När jag nådde 1 000 timmar sökte jag ett jobb på Grand Canyon. En följeslagare rekommenderade mig till en av besöksadministratörerna. Jag träffade en god vän och erbjöds förslaget.

Att flyga vid ravinen hade för alltid varit en fantasi för mig, så jag tackade glatt emot ställningen. En sak med Arizona på våren är att det är blåsigt. En sak med norra Arizona på våren är att det är blåsigt. Jag lärde mig inte bara hur blåsigt det kunde bli vid Grand Canyon, men hur mycket vind vi var förlitade på att flyga i.

Riskerna Med Vind

LTE är bara ett sätt att riskera att flyga i blåsiga förhållanden. Imorgon ska jag flyga i sidvindsförhållanden. Jag vill inte att flygplanet ska försöka svänga in i vindbyar. Om vi antar att vinden är från vänster, förvandlas LTE till ett potentiellt problem även om jag aldrig har haft ett LTE-problem i en Robinson.

Väl flygande lätt med bara två redo, så jag borde ha tillräcklig förmåga att hantera omständigheten. Stuntet blir att antingen hålla sig borta från det (vilket jag gillar) eller uppfatta början och hålla sig borta från det innan det orsakar problem.

Ännu en chansning av högvind till semi-oblexibla rotorramar (vilket är vad de flesta tvåbladiga ramverk är) är onödigt fladdrande. Detta var vårt främsta bekymmer att flyga Lone Ranger vid Grand Canyon i hård vind. (Du trodde också att det var pilotkvänslor).

Hur många av mina föregångare flyglärare gjorde samma sak som min första CFI och höll sina understudier borta från vinden? Morgondagens primära angelägenhet kommer att vara att hålla planet under kontroll medan jag flyger en utredningsdesign.

Det blir massor av vändningar och framåt och kanske lite flytande. Jag kommer att behöva hålla ett öga på var vindarna kommer ifrån och vilka låga hinder den försöker övervinna för att nå mig. Varje kort knackning i marken innebär en knackning i luften en blåsig dag.

Hur Mycket Vind är överdriven?

Jag känner många piloter som inte kommer att flyga i framtidens vindar (10 till 40 km/h). Förra februari var jag i Parker, AZ, och gjorde en videoresa för ett tuff terränglopp. Det fanns många helikoptrar som arbetade för olika grupper av racers eller videoproduktionsteam. Efter att fordonen ordnats vid startlinjen lyfte helikoptrarna på egen hand.

Det blåste mellan 13 och 18. När jag gjorde i ordning mina passagerare för flygningen kom en Jet Ranger-pilot förbi och frågade om jag ville flyga. Jag lät honom veta att jag var det, och jag tror att han blev förvånad. Det var för blåsigt för mig, sa han till mig.

Slutsats

Alla med kritisk flygtid som läser detta borde ge mig sina egna individuella maximivärden för vind. Din input är mycket uppskattad. Använd anmärkningarnas koppling eller struktur.

Också på av chansen att Ive sagt något inept här, om det inte är för mycket besvär, rätta mig ömt. Nu känner jag att 48 km/h med en spridning på ungefär 16 km/h borde vara OK för det här uppdraget. Förutsatt att jag kommer på att jag är utanför basen, ska jag nog berätta för dig.

Samtidigt litar jag på att mina klienters samtal påbörjar uppdraget en stund innan. Jag tror att om vi har en chans att vi kan avsluta innan tidig eftermiddag, väl håll dig borta från den mest fruktansvärda vinden. Vilken vind är för stark för en helikopter?

Vanliga Frågor

Kan En Helikopter Flyga I En Jämn Bris?

En fast bris kan hindra helikoptern från att skjuta upp. Rotorns skärkanter kan inte gå och kan orsaka skador på flygkroppen. Alla helikoptrar har en maximal vindhastighet vid start. Under flygningen är den grundläggande frågan minskningen av markhastigheten om man flyger mot vinden.

Vad är Vindhastigheten Som är För Snabb För Att Flyga?

Med tanke på detta är även vindar (annars kallade sidvindar) över 30-35 kts (cirka 34-64 km/h) mestadels restriktiva för start och landning.

Hur I Verkligheten Påverkar Vinden En Helikopter?

Fasta vindar kan påverka resan av en helikopter enormt när de går fram och tillbaka på den i luften, vilket får rotorfarkosten att röra sig. De kan på samma sätt ringa tillbaka eller accelerera helikoptern, beroende på om de blåser mot den eller rör sig i just den kurs som den är på.

Skulle Helikoptrar Kunna Flyga Genom Dimma?

Helikoptrar kan sväva över dimmorna som VFR Over the Top, VFR On Top och i dimmorna enligt IFR-flygregler. Piloter måste öva vakenhet och se till att det inte finns någon öppning vid deras mål när de flyger VFR över moln.