Kan En Civil Person Köpa En UH 1 Huey Full Guide

Kan En Civil Person Köpa En UH 1 Huey

Vet du Kan A Civilian köpa en UH 1 Huey? Ja, dock kan de användas i det gemensamma området i den begränsade kategorin när den specifika helikoptern läggs till den kroniska nummerposten som hålls med av innehavaren av det utarbetade Restricted Type Certificate.

Bell UH-1 Iroquois är den första helikoptern som presenteras av Huey-gruppen. Den skapades i norr av tjugo varianter.

UH-1H Mot UH-1D

UH-1H var en bättre UH-1D, med Lycoming T53-L-13-motorn på 1 400 shp (1 000 kW) introducerad, förutom att pilotröret flyttades från nosen till taket för att minska markskadorna på den. Boendemodeller gjordes genom att se över Deltas med den mer imponerande motorn. Huvudmannen YUH-1H flög 1966 med överföringar av skapelsemodeller som började i september 1967.

Huey skapades som Bell Model 204 och sammanfogade illustrationer som plockades upp under Koreakriget om helikopteruppgifter. En större modell 205 presenterades 1961, desto mer naturligt känd som UH-1D. Huey har presenterat alla delar av den amerikanska militären, såväl som olika amerikanska regeringskontor och ungefär 48 obekanta nationer. Många Huey används än idag.

Med 5 435 producerade enheter var Museums Huey den mest populära Huey-varianten. Museums Huey överfördes till USA:s väpnade styrka i mars 1970. Den tjänstgjorde i Vietnam med både 101:a luftkavalleriet (AHB) och 158:e attackhelikopterbataljonen, B Company.

Den flög ungefär 1 400 stridstimmar innan den kom tillbaka till USA i mars 1972. Den presenterades senare med Alaska National Guard fram till 1994 då, med Search and Rescue Unit vid King County Sheriffs Office fram till dess gåva till museet av flyget 2003.

Efter en stor återvinningsinsats av Northwest Helicopters, 2011 och 2012 framträdde nu Museums Huey som det gjorde under Vietnams administration med US Armed Force 158th AHB.

Huey var mer än bara en helikopter. Det blev symbolen för Vietnamkriget. Till en början, tänkt som en hjälphelikopter förbättrad för inuti spjälsängsvagnar, blev Huey-variationer händiga personer till stor del tack vare den orubbliga kvaliteten på dess turbinmotor, en progressiv översyn från den svarande cylinderplanen för tidigare helikoptrar.

Vietnams höga nivå av smutsig skulle behöva nonstop förbättringar av motorn. Huey blev taxi för den nya Air Portability School of Fighting, med gevärsfartyg som följde med trupptransporter till fientliga områden och rensade landningszoner med raketer och automatiska gevärsskott innan de mindre robust utrustade slicksna inbäddade marin- eller arméenheter. Det gjorde sedan ett snabbt uttag.

1967 introducerades UH-1H med en Lycoming T53-L13 på 1 400 styrka som gjorde det möjligt för planen att transportera 1 814 kg gods eller fakultet om den reste 285 miles utan ytterligare bensintankar. Dess huvudsakliga målportfölj utökades dock konsekvent, Huey höll sitt jobb som ett medevac-fordon och skickade nästan 2 000 000 skadade under hela striden.

Slutsats

Det finns vanliga medborgarmodeller, som UH-1, som levererades in på 1990-talet. Det är allt vi har på Can A Civilian Buy A UH 1 Huey? Dessa kan bearbetas utan sorteringsbegränsningarna hos de avgivna militära varianterna.

Vanliga Frågor

Finns Det Några Uh-1 Hueys Kvar?

Efter förvärvet av 205 UH-1N och sex VH-1N ledande transporthelikoptrar, sa Marine Corps upp helikoptern efter 43 års administration 2014, och ersatte den med UH-1Y Venom. UH-1Y är den mest innovativa raffinerade översynen som gjorts till kampen som Huey visade.

Varför Heter Helikoptrar Hueys, Undrar Du?

Huey, med smeknamnet efter dess utmärkande uppdrag, var UH-1 Iroquois-helikoptern som fungerade som arméns arbetsponny under Vietnamkriget.

Huey Var En Anständig Helikopter.

Hueys mest anmärkningsvärda tillgångar var deras anpassningsförmåga. Den användes som truppbärare, nära luftstöd och för klinisk avgång. Medevac-uppdrag, kända som dust offs, var på långa vägar den mest riskfyllda sysselsättningen för ett Huey-lag.