AC-kompressorkopplingen Förblir Inkopplad Orsaker + Lösning

A/C-kompressorer är svåra att räkna ut på grund av att köldmediet hålls inom.

AC -kompressorkopplingen bör förbli inkopplad . Detta kommer att få köldmediet i vägen att frysa och göra skillnaden. För att koppla ur kopplingen bör en strömbrytare bytas ut.

Anledning Till Varför AC-kompressorkopplingen Förblir Inkopplad?

Lågtrycksomkopplaren

Lågtrycksbrytaren talar om för fordonet att kopplingen måste interagera och koppla ur och kan stänga av A/C-kompressorn.

När omkopplaren går dåligt, kommer den inte att vara redo för levande tryck och kan lämna kopplingen inkopplad hela tiden.

Omkopplaren finns bredvid kompressorn på metallkapseln. Den är fastskruvad i köldmediebehållaren och har två ledningar som sträcker sig från den mot ledningsnätet.

Avlägsnande Av Köldmedium

Omkopplaren kan vara en koppling mellan kondensor och kapsel, så det är viktigt att tömma köldmediet från kapseln. Det är smutsigt att tömma detta i luften; det kommer att behöva dräneras av ett expertföretag.

När behållaren är tömd, skruva loss strömbrytaren från behållaren med en skiftnyckel. när de två är separerade drar du i kopplingen och fixar den nya omkopplaren.

Anslut strömbrytaren till behållaren och fyll på kylmediet med en påfyllningssats köpt i en bilaffär.

Anslut påfyllningsbehållaren till samma port som tidigare.

Du kan fylla den tills tryckindikatorn slutar röra sig på påfyllningsbehållaren. Koppla sedan bort påfyllningsbehållaren. Starta bilen och låt den gå för att bekräfta att kompressorkopplingen kopplas ur.

Hur Man Interagerar Manuellt Med En AC-kompressor

Om luftkonditioneringskompressorn på en sen modellbil inte kopplar in, är systemet kanske lågt på kylmedel, och även lågtrycksbrytaren hindrar kompressorn från att slås på. Detta problem kan lösas genom att tillsätta köldmedier.

Att öppna ett testamente av R134a i systemet åsidosätter vanligtvis lågtrycksbrytaren och tillåter den mekaniska luftkonditioneringen att ha interaktion vanligtvis.

I äldre bilar måste luftkonditioneringskompressorn kopplas in manuellt för att ladda systemet. Det är enkelt och tar bara några sekunder.

Steg 1

Se till att kontrollera oljenivån på din kompressor. Om det behövs, tillsätt mer olja.

Olika tillverkare kan ha olika metoder för att fylla på och kontrollera kompressorns oljenivå. För specifika instruktioner, se tillverkarens manual.

Steg 2

Leta upp den enda kabelanslutningen nära kompressorns framsida och lossa den.

Steg 3

Haka fast den ena finishen av den smälta bygeln till kompressorfacetten på kabelanslutningen. Bygelkabeln ska anslutas till batteriets minuspol.

Slutsats

Så enkelt är det. AC-kompressorn bör bytas ut om du planerar att köra ditt fordon.

Du vill inte ta genvägar. Om kopplingen går sönder, byt ut den.

Vanliga Frågor

Bör AC-kompressorns Koppling Kontinuerligt Kopplas In?

Av det bästa jag kan säga, bör kompressorkopplingen inte vara inkopplad medan AC-systemet är avstängt. Kompressorn snurrar fritt, inte övertagen eller något.

Vad Betyder Allt Om Din AC-kompressor är På För Alltid?

Kondensorer som är igensatta med smuts och skräp kommer inte att kyla det varma köldmediet så effektivt som de borde. Detta kan få AC-kompressorn att arbeta hårdare.

Hur Länge Ska En AC-kompressorkoppling Hållas Inkopplad?

En standardkompressor för fordonsluftkonditionering slås på och av två till tre gånger per timme eller i cirka femton till tjugo minuter. Men det finns också chanser att kompressorn antingen kan korta cykeln eller fortsätta att gå hela tiden.

Vad Får AC-kopplingen Att Koppla In Och Ha Interaktion?

Endast om det finns tillräckligt med tryck i systemet för att stänga lågtrycksbrytaren, och inte tillräckligt för att öppna högströmställaren, kopplas kopplingen in. detta innebär att det kommer att interagera och koppla ur om trycket i systemet är lågt och kopplas in igen eftersom trycket mellan de höga och låga sidorna utjämnas.